części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Kąty pochylenia kół oraz kąty wyprzedzenia i pochylenia sworzni zwrotnic

Posted in Uncategorized  by admin
September 15th, 2018

Kąty pochylenia kół oraz kąty wyprzedzenia i pochylenia sworzni zwrotnic sprawdza się za pomocą specjalnych przyrządów o różnej konstrukcji, z reguły w stacji obsługi dysponującej odpowiednim wyposażeniem do usuwania ewentualnych usterek. Nie zaleca się dokonywania poprawek w ustawieniu kół przednich we własnym zakresie — nawet w przypadkach uzasadnionych. Obsługa ogumienia. Nawet drobne uszkodzenia zewnętrzne opon należy naprawiać przy pierwszej okazji przez wulkanizacje na gorąco. Podczas jazdy w przecięcia i przebicia przedostaje się piasek i woda, wskutek czego opona ulega szybkiemu zniszczeniu. Eksploatował opone należy tylko do czasu, kiedy widać jeszcze wyraźnie rzeźbę błeżnika. Następnie oponę należy wymienić na nową — głównie ze względów bezpieczeństwa ruchu. Użytkowanie opon o zbyt zużytym bieżniku lub protektorowanych jest niewskazane, ponieważ często kończy się wypadkiem drogowym. Pedantycznie przestrzegać należy utrzymywania zalecanego ciśnienia w ogumieniu, ponieważ decyduje 0 trwałości ogumienia, a wiec i o bezpieczeństwie jazdy. Naturalny spadek ciśnienia w ogumieniu zawiera się w granicach 0,1…0,4 kG/cm2 na tydzień. Ciśnienie w ogumieniu wewnętrznych kół bliźniaczych powinno być niższe o około 0,5 kG/cm2 niż ciśnienie W ogumieniu kół zewnętrznych. Podczas długotrwałej jazdy opona rozgrzewa się i ciśnienie w ogumieniu wzrasta. Nie należy jednak upuszczać powietrza. Ciśnienie nieco większe jest mniej szkodliwe Ilii zbyt małe. Napełniać i dopełniać ogumienie należy tylko powietrzem wolnym od tłuszczów (nigdy tlenem!). Paliwo, oleje, promienie słoneczne, tlen — niszczą ogumienie. Zużycie opon wzrasta znacznie wraz ze wzrostem szybkości jazdy. Bardzo szkodliwa dla opon jest również szybka jazda na zakrętach (z „piskiem” opon). Co 5000. . .8000 km należy przestawiać kola np. wg podanego kół jezdnych samochodu schematu, w celu zapewnienia równomierności zużycia bieżników opon. Nie należy jednak nigdy zakładać na przedniej ogi kół z oponami niepełnowartościowymi (np. naprawianymi po uszkodzeniu osnowy lub protektorowanymi). [więcej w: voyager nowy sącz, renault używane z gwarancją, otomoto wloclawek, mercedes zasada otomoto  ]

Tags: , , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mercedes zasada otomoto otomoto wloclawek renault używane z gwarancją voyager nowy sącz