części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Luzy w układzie kierowniczym

Posted in Uncategorized  by admin
July 14th, 2018

Luzy w układzie kierowniczym wykrywa się po podniesieniu przodu samochodu przez ręczne poruszanie kołami lub podczas postoju samochodu przez obserwację ruchu drążków kierowniczych wskutek wykonywania obustronnych ruchów kołem kierownicy, ograniczonych wyczuwalnymi oporami. Jeżeli stwierdza się nadmierne luzy w układzie kierowniczym, należy sprawdzić, czy korpus mechanizmu kierowniczego jest prawidłowo umocowany do ramy i w razie potrzeby dociągnąć śruby lub nakrętki mocujące. Dopiero po upewnieniu się 0 prawidłowym osadzeniu korpusu mechanizmu kierowniczego w ramie można przystąpić do wykrywania przyczyn nadmiernych luzów w układzie kierowniczym. Aby usunąć nadmierny Luz w łożyskach koła przedniego, należy wyjąć zawleczkę i obracając ręką kolo dokręcać nakrętkę na czopie zwrotnicy, aż do chwili kiedy podczas obracania kola wyczuwa się wyraźne opory. Z kolei cofa się nakrętkę do najbliższego położenia umożliwiającego założenie zawleczki, a następnie zakłada i rozgina zawleczkę. W końcu sprawdza sie czy koło obraca się swobodnie i bez wyczuwalnych oporów. Po wyregulowaniu luzu w łożyskach przednich kół, podczas pierwszej jazdy należy kilkakrotnie sprawdzić (ręką, po zdjęciu kołpaka) czy piasta koła nadmiernie się nie rozgrzewa. Regulacja luzów w przegubach kierowniczych. W razie stwierdzenia nadmiernych luzów należy sprawdzić stan sworzni kulistych, podkładek i sprężyn w końcówkach drążków. Nadmiernie zużyte sworznie o widocznym zniekształceniu trzeba wymienić na nowe. Sprawdzić przez dokładne oględziny, przy użyciu szkła powiększającego, czy na sworzniach nie występują pęknięcia zmęczeniowe w miejscach najbardziej narażonych (przewężenie, część stożkowa W miejscu dokąd sięga krawędź gniazda obsady), W razie wykrycia jakichkolwiek usterek sworznie należy wymienić na nowe. W przegubach, w których kamienie obejmują kule sworznia z boków, luzy należy regulować przez dokręcenie nakrętki do oporu i zluźnienie jej 0 3/4. . .1 obrotu. Po wyregulowaniu luzów w przegubach trzeba sprawdzić, czy wszystkie zawleczki są prawidłowo założone. [hasła pokrewne: Upadłość transgraniczna, wzorcowanie mierników, pokrowce antyroztoczowe, żuraw warsztatowy  ]

Tags: , , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pokrowce antyroztoczowe Upadłość transgraniczna wzorcowanie mierników żuraw warsztatowy