części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Myjemy silnik

Posted in Uncategorized  by admin
September 1st, 2019

Jeśli mamy sprawny silnik to zniesie on myce nawet pod dużym ciśnieniem wody. Jednak aby uniknąć problemów należy pamiętać o kilku szczegółach. Tak jak wspomniałem najważniejsze by silnik był sprawny, dotyczy to także całego towarzyszącego mu osprzętu. Pierwszym krokiem który musimy wykonać przed przystąpieniem do mycia jest osłonięcie wszystkich wrażliwych elementów na wilgoć. Najważniejsze to aparat i cewka zapłonowa oraz moduł sterowania zapłonem. Jeśli chodzi o silnik diesela to należy odszukać i osłonic tylko moduł sterujący. Jeśli nasze auto zostało tak skonstruowane że alternator znajduje się w górnej części silnika to należy i jego osłonic przed wodą. Najprostszym sposobem jest użycie folii np. z torebek oraz taśmy samoprzylepnej. Pamiętajmy także o tym by nie myć gorącego silnika, Jeśli polejemy wodą rozgrzane elementy to może spowodować ich uszkodzenie a nawet pęknięcie. Jeśli myjemy myjką ciśnieniową to strumień wody powinien być odpowiednio kierowany tak by nie był za blisko uszczelek czy złącz elektrycznych. Jeśli już umyjemy silnik to ni uruchamiajmy go od razu, najlepiej zostawić nawet na godzinę z otwartą maską. Mycie silnika w przypadkowych miejscach ze względu na ochronę środowiska jest zabronione. Silnik po myciu można przesuszyć za pomocą sprężonego powietrza. Nie musi to być kompresor na myjni wystarczy urządzenie zasilane z zapalniczki naszego auta. Informacje na temat możliwości mycia silników elektrycznych znajdziemy w regulaminach myjni samoobsługowych. Do mycia jednostek napędowych służą różne preparaty. Więc najpierw nanosimy je na powierzchnie które będziemy myć. Bardziej zabrudzone powierzchnie możemy wyczyścić następnie szczotką. Choć większość preparatów do mycia działa bezdotykowo. Nie zapomnijmy o wymyciu od środka maski samochodu ponieważ bardzo często znajdują się na niej zabrudzenia. Jeśli stosujemy wodę pod ciśnieniem to myjmy z odległości około 20cm natomiast jeśli znajdzie się lanca w pobliżu przewodów czy złącz elektrycznych to należy ją oddalić. Większość środków chemicznych do tego celu jest w formie spreju dzięki temu nie będzie problemów z ich naniesieniem, a substancje zawarte w tych środkach powinny poradzić sobie z rozpuszczeniem smarów i olei. Gdy po myciu silnik nie chce się uruchomić lub pracuje nie równo możemy osuszyć newralgiczne miejsca kompresorem lub pozostawić z otwarta pokrywą na dłuższy czas by dokładnie przesechł.

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: