części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Nadwozie

Posted in Uncategorized  by admin
September 13th, 2018

Na podwoziu jest centralnie osadzone nadwozie, które w zależności od kąta obrotu nazywamy pełnoobrotowym lub niepełnoobrotowym. Obrót nadwozia jest umożliwiony przez zastosowanie obrotnicy, wykonywanej obecnie jako odmiany wzdłużnego rolkowego lub kulkowego łożyska tocz— nego o dużej średnicy, dzięki czemu opory tarcia są zmniejszone do minimum. Łożysko obrotnicy składa się z bieżni dolnej, która mieści się w górnej części wieńca zębatego mechanizmu obrotu, bieżni górnej, która łączy się z dolną częścią ramy nadwozia, i z elementów tocznych. Element obrotnicy stanowią również rolki podtrzymujące. Na platformie nadwozia są rozmieszczone podstawowe mechanizmy koparki, oprzyrządowanie robocze, kabina oraz silnik napędowy. Do platformy jest ponadto przytwierdzony wysięgnik, stojak krążków linowych, a także przeciwwaga. Podwozie gąsienicowe koparki składa się z odlewanej lub spawanej ramy, do której jest przymocowany kołnierz podtrzymujący wraz z wieńcem zębatym mechanizmu obrotu, czopa centralnego, zakończonego wałem mechanizmu jazdy, dwóch ram gąsienicowych oraz układu jazdy koparki. Na układ jazdy koparki składają się następujące elementy: — koło napędzające taśmę gąsienicową, osadzone na wale ułożyskowanym w prowadnicy ramy gąsienicy i przejmujące napęd z poziomego wału mechanizmu jazdy za pośrednictwem przekładni łańcuchowej; taśma gąsienicowa przenosząca obciążenie z koparki na podłoże; — koło napinające do utrzymania właściwego naciągnięcia gąsienicy, co zabezpiecza ją przed uszkodzeniem; — rolki nośne przenoszące obciążenia na taśmę gąsienicową; — rolki podtrzymujące przytwierdzone do ramy podwozia i zabezpieczające taśmę gąsienicową przed nadmiernym zwisem. [przypisy: krotoski cichy uzywane, samochody poleasingowe pko, otomoto bialystok ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: krotoski cichy uzywane otomoto bialystok samochody poleasingowe pko