Obsługa instalacji zasilania gazem palnym
Obsługę, regulację oraz naprawe elementów instalacji gazowych gazu wysokoprężonego oraz gazu ciekłego powinni przeprowadzać wyłacznie specjalnie przeszkoleni i upoważnieni pracownicy. Instalację gazową samochodu trzeba poddawać przeglądom w odstępach jednomiesięcznych, połączonych z legalizacją okresową instalacji, w upoważnionych stacjach obsługi. Obsługa instalacji gazowej samochodu, dzieli się na obsługę codzienna oraz obsługę okresową. Podczas OT1 samochodu, niezależnie od obowiązkowych czynności obsługi silnika, podwozia i nadwozia, dodatkowo wykonuje się czynności obsługi codziennej instalacji gazowej oraz usuwa zauważone usterki instalacji. Podczas OT2 oraz obsługi sezonowej samochodu, wykonuje się dodatkowo czynności przewidziane w ramach obsługi Okresowej instalacji gazowej. Obsługa codzienna instalacji gazowej, przeprowadzana przez kierowcę samochodu, obejmuje: — sprawdzenie zamocowania wszystkich elementów instalacji, — sprawdzenie szczelności instalacji (zaworów, przewodów, złączy i reduktora), — sprawdzenie działania zaworów. Kierowca upoważniony jest jedynie do regulowania reduktora ciśnienia gazu (w samochodzie regulacja składu mieszanki biegu jałowego oraz średnich i dużych prędkości biegu silnika) oraz do usuwania nieszczelności na złączach przewodów niskiego oraz wysokiego ciśnienia przez dokrecenie nakrętek złączy, po uprzednim wypuszczeniu gazu z przewodów. Wszystkie inne nieszczelności i uszkodzenia instalacji gazowej powinny być usuwane wyłącznie w stacjach obsługi upoważnionych do wykonywania takich czynności. Zakres obsługi okresowej, przeprowadzanej przez upoważnione zakłady (stacje obsługi) regulują każdorazowo specjalne instrukcje. Obsługa instalacji paliwowych silników wysokoprężnych. Obsługę, regulacje i ewentualne naprawy elementów urządzeń wtryskowych powinni przeprowadzać wyłącznie należycie przeszkoleni i doświadczeni specjaliści, dysponujący odpowiednim wyposażeniem. Kierowcy wolno wykonywać jedynie najprostsze, niżej omówione zabiegi. Obsługa filtrów paliwa. Zwykle filtry paliwa wymagają okresowego oczyszczania (średnio co 2000 km) lub wymiany wkładów filtrujących. W tym celu należy najpierw odkręcić korek spustowy w kadłubie filtru i wypuścić paliwo. Z kolei zdejmuje sie osadnik filtru i wyjmuje wkład filtrujący. Wnętrze kadłuba (osadnika) filtru, należy dokładnie oczyścić i osuszyć. [podobne: mercedes zasada, renault używane z gwarancją, otomoto wloclawek, mercedes zasada otomoto ]