części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Obsługa regulatora napięcia i wyłącznika samoczynnego

Posted in Uncategorized  by admin
June 15th, 2018

Obsługa regulatora napięcia i wyłącznika samoczynnego ogranicza maszynowego co każde około 1500 km przebiegu. Co 4 do 6 tygodni lub po przebiegu około 5000 km należy lekko przetrzeć wazeliną powierzchnie garbów i wpuścić pare kropel oleju maszynowego na tulejkę z krzywką, a ponadto na mechanizm regulatora odśrodkowego. Regulacja wyprzedzenia zapłonu. Najpierw należy sprawdzić i w razie potrzeby przeczyścić styki przerywacza i wyregulować ich odstęp. (Późniejsza regulacja styków przerywacza zmieniłaby ustawienie wyprzedzenia zapłonu). Styki oczyszcza się drobnym, płaskim pilniczkiem lub w ostateczności papierem ściernym. W celu wyregulowania odstępu styków należy, obracając wałem korbowym silnika, ustawić młoteczek na szczycie jednego z garbów. Z kolei zluźnia się śrubę zaciskową kowadełka i ustawia odstęp na oko śrubą regulacyjną. Następnie dociąga się śrubę zaciskową i sprawdza szczelinomierzem ustawiony odstęp. W razie zużycia styków rzeczywisty odstęp jest większy o średnio 0,1 . . -0,2 mm niż zmierzony szczelinomierzem. Wyprzedzenie zapłonu najłatwiej ustawia sie przy użyciu lampki neonowej. Lampkę tę należy włączyć szeregowo w obwod świecy zapłonowej pierwszego cylindra. Z kolei uruchamia się silnik i podczas jego biegu jałowego oświetla się lampką neonową otwór kontrolny w obudowie kola zamachowego. Następnie trzeba zluzować rozdzielacz w gnieździe (lub oktanoselektor) i obracając nieco rozdzielacz sprowadzić znak na kole zamachowym, określający zalecane wyprzedzenie zapłonu do pozornego ustawienia sie naprzeciw kolka lub rysy na obudowie koła zamachowego. W tym położeniu unieruchamia się rozdziel acz. W razie braku lampki neonowej wyprzedzenie zapłonu ustawia się przez obracanie wału korbowego aż do położenia, przy którym tłok w pierwszym cylindrze zbliża się do ZZ (oba zawory powinny być zamknięte, koniec suwu sprężania), a znak na kole zamachowym pokrywa się z rysą na obudowie kola. (W niektórych silnikach przez otwór w obudowie koła zamachowego lub koła rozrządu wsunąć należy pręt, którego koniec podczas obracania wału korbowego powinien wskoczyć w odpowiednie nawiercenie w kole zamachowym). [więcej w: sklep internetowy z akcesoriami pneumatycznymi warszawa, renault megane, sprzątanie hal magazynowych ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: renault megane sklep internetowy z akcesoriami pneumatycznymi warszawa sprzątanie hal magazynowych