części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Hamowanie

Posted in Uncategorized  by admin
February 15th, 2018

Podczas hamowania mechanizmy hamulcowe kół przednich nie powinny zaczynać działać wcześniej niż mechanizmy hamulcowe kół tylnych. Po dokonaniu próby samochód powinien pozwolić się swobodnie przetoczyć — bez nadmiernych oporów (do przodu i do tyłu), co świadczy o prawidłowym zwalnianiu mechanizmów hamulcowych. Dokładne wyniki dają badania przy użyciu specjalnych urządzeń, stosowanych w dużych stacjach obsługi. Regulacja luzów szczęk hamulcowych. Jałowy skok pedału hamulca zależy od luzów szczęk hamulcowych, które po zwolnieniu pedału hamulca powinny znajdować się możliwie blisko bieżni bębnów hamulcowych lub tarcz. Jednak nawet podczas jazdy po wyboistej drodze okładziny szczęk zwolnionych mechanizmów hamulcowych nie powinny ocierać o bębny. Przystępując do regulacji luzów szczęk hamulcowych należy podnieść cały samochód na dźwigu. Najpierw sprawdza się, czy pedał hamulca opiera się prawidłowo o zderzak ograniczający jego ruch powrotny. Hamulce mechaniczne. Najpierw sprawdza się czy położenia wszystkich wałków z dźwigienkami są prawidłowe i pozwala na wykorzystanie ich pełnego skoku roboczego. Kontrolując kolejno mechanizmy hamulcowe wszystkich kół należy tak długo skracać czynne długości cięgieł, aż przy obracaniu koła ręką wyczuwa się opory hamowania. Z kolei jednakowo zwiększa się nieco czynne długości wszystkich cięgieł, tak aby wszystkie koła obracały się swobodnie. Wywierając nacisk na pedał hamulca (za pomocą rozpieracza dynamometrycznego), przy rozmaitych naciskach na pedał sprawdza się za pomoca pokrętła dynamometrycznego równomierność rozkładu sił hamowania na poszczególnych kolach. Rozkład sił hamowania na przód i tył pojazdu powinien być w przybliżeniu wprost proporcjonalny do rozkładu nacisków na osie (uwzględnia się przy tym pewne dociązenie przodu, a odciążenie tylu, tym większe im gwałtowniejsze jest hamowanie oraz im wyższe jest położenie środka ciężkości pojazdu). Hamulce hydrauliczne. Luzy szczęk reguluje się najczęściej za pomocą krzywek pokręcanych przy użyciu klucza lub gwiazdkowych nakrętek na trzonkach lub cylinderkach rozpieraczy hydraulicznych. [hasła pokrewne: serwis Skoda, wzorcowanie mierników, części do wózków toyota, auto detailing  ]

Tags: , , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto detailing części do wózków toyota serwis Skoda wzorcowanie mierników