części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Problemy z autem zimą

Posted in Uncategorized  by admin
September 1st, 2019

wiele osób twierdzi że jeśli ktoś ma auto z silnikiem diesela to problemy z uruchamianiem samochodu w zimie są nieuniknione. Nic bardziej mylnego. Przecież konstruktorzy aut wiedzą doskonale że mamy cztery pory roku i temperatury nie zawsze są na plusie, mało tego przecież spadają często dużo poniżej. Ostatnie łagodne zimy spowodowały że wiele osób o tym zapomniało. W ciągu lat utarło się ze silniki wysokoprężne musza sprawiać problemy, ale wcale tak nie musi być, musimy tylko auto odpowiednio do zimy przygotować. Ważne aby w tym okresie silnik był sprawny i dobrze utrzymany silnik, zajechany ze zbyt małą kompresją może sprawiać problemy już przy niskich temperaturach. Jeśli silnik jest ok. to cała reszta zależy tylko od nas. Najważniejsze jest paliwo, więc tankujmy tylko na zaufanych stacjach, co do których nie mamy żadnych zastrzeżeń. Zimowy olej napędowy nie jest tani ponieważ dodatki jakie się do niego w tym okresie dodaje nie są najtańsze. Pamiętajmy także aby podczas zimy nie jeździć na małej ilości paliwa w zbiorniku, ponieważ wtedy wytrąca się z niego para która skrapla się na ściankach baku, z czasem może zebrać się jej nawet sporo. Pamiętajmy by tankować pod sam korek, i omijamy stacje gdzie paliwo jest niesprzedawalne miesiącami bo i w bakach stacji zbiera się woda a my takie paliwo z nią zatankujemy. Filtr paliwa powinien odzie lać wodę ale nie jest to takie pewne. Jeśli mamy zdrowy silnik i dobre paliwo to nie powinno być problemów, jeśli jest inaczej to nie jest to stan normalny, najlepiej dokonać przeglądu silnika i jego ewentualnej naprawy. Kolejnym problemem może być instalacja elektryczna więc musimy sprawdzić stan akumulatora, alternatora, świec, rozrusznika itp. Olej napędowy w naszym kraju jest w trzech odmianach letniej, przejściowej i zimowej. Podstawowa różnica polega na temperaturze przy jakiej wytrąca się z niego parafina. Paliwa letnie mają tą temperaturę na poziomie 0 stopni i powinny być one sprzedawane od maja do połowy września. Przejściowe sprzedawane od momentu wycofania letnich powinny działać dobrze do temperatury – 10 stopni. A paliwo zimowe powinno sprawować się dobrze do minus 20 stopni. Co jednak gdy na dworze jest minus 25? S ą specjalne dodatki które pozwalają na jazdę samochodem nawet przy – 32 stopniach. Pamiętajmy ze w bakach często znajduje się jeszcze paliwo z lata lub jesieni. Jeśli jeździmy autem na specjalnych paliwach to na okres zimy powinniśmy z nich zrezygnować.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: