części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Regulacja biegu jałowego silnika

Posted in Uncategorized  by admin
September 17th, 2018

Zabieg ten należy przeprowadzać po nagrzaniu silnika do stanu równowagi cieplnej. Prędkość biegu jałowego silnika gaźnikowego ustawia gie przekrecanie śruby regulujacej skład mieszanki i śruby zderzakowej, ograniczającej przymknięcie przepustnicy gaźnika. Najpierw przekręcając śrube zderzakową należy przymknąć przepustnice możliwie jak najbardziej, jednak tylko na tyle, aby silnik sie nie zatrzymał. Z kolei przekręcając w obie strony śrube regulującą skład mieszanki ustawia się ją w takim położeniu, aby prędkość obrotowa wału korbowego była możliwie największa. Następnie przekręcając śrubę zderzakową przymyka się znów przepustnicę (jednak nie dopuszczając do wystąpienia skłonności silnika do zatrzymywania się) i ponownie za pomocą śruby regulującej poprawia się skład mieszanki aż do podwyższenia do maksimum prędkości obrotowej wału korbowego. Powtarzając na przemian te czynności należy zmniejszyć do minimum prędkość biegu jałowego silnika — jednak nie naruszając regularności jego pracy i nie dopuszczając do wystąpienia skłonności silnika do zatrzymywania się. W końcu kontroluje się, czy silnik nie zatrzymuje się wskutek gwałtownego otwarcia przepustnicy. W razie występowania takiej skłonności trzeba nieco zwiększyć prędkość biegu jałowego (zmieniając położenie śruby zderzakowej oraz śruby regulującej skład mieszanki). Postepowanie takie test jednak niewskazane. Wskutek wymiany oryginalnej dyszy paliwa na inna, o mniejszej przepustowości, gaźnik wytwarza zubożoną mieszankę, co powoduje wzmożone zużycie części silnika, a nawet wypalanie zaworów. Również i w razie zastosowania dyszy główne o większej przepustowości niż dyszy oryginalnej należy liczyć s e ze wzmożonym zużyciem części silnika. Regulacja urządzenia rozruchowego konieczna jest wówczas, kiedy uruchamianie silnika nastręcza trudności. Na przykład ze spadkiem temperatury otoczenia (w zimie) należy wzbogacić mieszankę wytwarzaną przez urządzenie rozruchowe, a przy wzroście temperatury otoczenia (np. w lecie) trzeba mieszankę rozruchową odpowiednio zubożyć. Regulację przeprowadza się przez wymianę dyszy rozruchowej paliwa na dyszę o mniejszej lub większej przepustowości. Regulacja pompki przyspieszającej polega najczęściej na zmianie skoku tłoka przez umieszczenie zaczepu dźwigni w odpowiednim otworze, W niskiej temperaturze otoczenia (np. w zimie) skok tłoczka pompki przyspieszającej powinien być większy niż w wysokiej temperaturze otoczenia (np. w lecie). [przypisy: euroauto, otomoto kościerzyna, salon suzuki ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: euroauto otomoto kościerzyna salon suzuki