części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Regulacja luzu przekładni kierowniczej

Posted in Uncategorized  by admin
June 17th, 2018

Luz przekładni kierowniczej sprawdza się przez poruszanie ramieniem kierowniczym (po odłączeniu drążka podłużnego), Poosiowe przesunięcia wału kierownicy (z kołem kierownicy) świadczą o luzie w łożyskach ślimaka lub Śruby. Jeżeli nie wykrywa się tego rodzaju przesunięć, luz występuje tylko pomiędzy elementami roboczymi samej przekładni. Luzy w łożyskach usuwa sie za pomocą podkładek z cienkiej blachy, umieszczanych pomiędzy obudowa przekładni a kolnierzem dolnej pokrywy, lub też przez wkręcanie osadzonej na gwincie oprawy górnego lub dolnego łożyska ślimaka lub śruby. Jeżeli luzy w łożyskach przekładni kierowniczej są prawidłowe, po odłączeniu drążka podłużnego kolo kierownicy powinno obracać się przy nacisku obwodowym około I kG, kontrolowanym np. przy użyciu dynamometru sprężynowego. Sposób regulacji luzu przekładni kierowniczej zależy od jej konstrukcji. Po wyregulowaniu przekładni kierowniczej należy napełnić ją olejem przekładniowym do poziomu otworu wlewowego. Zbieżność kół sprawdza się zwykle przy użyciu rozsuwanej linii (sprawdzianu), przykładanej na wysokości osi obrotu kół do przednich i tylnych wewnętrznych krawędzi obręczy lub też za pomocą przyrządów optycznych. Przy użyciu sprawdzianu należy zmierzyć odległość miedzy przednimi krawędziami obręczy i zaznaczyć kredą miejsce styku końcówek sprawdzianu z obręczami. Z kolei przetacza się samochód tak, aby oznaczone punkty znalazły się na wysokości osi z tylu (za osią) i mierzy ponownie sprawdzianem odległość między nimi. Różnica wyników pomiaru określa zbieżność kół. Zbieżność kół przednich reguluje się przez zmianę czynnej długości drążka poprzecznego najczęściej przez zluzowanie nakrętek, zaciskających końcówki ze sworzniami kulistymi na gwintowanych końcach drążka poprzecznego i obracanie drążkiem (za pomocą żabki lub imadełka ręcznego). W układzie kierowniczym o wieloczłonowym drążku pop rzecznym przekręca sie oba skrajne człony drążka o jednakowy kąt. Kontrola ustawienia kół przednich. [przypisy: Części samochodowe zamienne, a oryginalne, wzorcowanie mierników, Zamienne części do naszych samochodów, artykuły do maszyn rolniczych sklep online  ]

Tags: , , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: artykuły do maszyn rolniczych sklep online Części samochodowe zamienne, a oryginalne wzorcowanie mierników Zamienne części do naszych samochodów