części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Wyrównoważanie kół

Posted in Uncategorized  by admin
February 15th, 2018

Wyrównoważanie kół. Statycznie koła przednie wyrównoważył można w pojeździe, podnosząc w góre koło i wprawiając je kilkakrotnie ręką w ruch obrotowy. Kolo niewyrównoważone zatrzymuje się stale w jednym położeniu. Należy w miejscu, które stale zatrzymuje się w położeniu najwyższym, zaczepić za obręcz za pomocą przyspawanej blaszki (lub przyspawać) ciężarek tak dobrany, aby pokręcone koło me wykazywało skłonności do zatrzymywania się w jakimś określonym położeniu. Ponadto koła jezdne powinny byt wyrównoważone dynamicznie przy użyciu specjalnych wyrównoważarek (w stacjach obsługi), Prawidłowe wyrównoważenie dynamiczne ogranicza do minimum drgania kół podczas jazdy samochodu, co wydatnie zwiększa trwałość ogumienia. Wyrównoważenie kół jest tym ważniejsze im większa jest prędkość obrotowa kół podczas ruchu pojazdu. Dopuszczalne niewyrównoważenie kół samochodów osobowych (określone momentem względem środka koła, wywoływanym przez ciężarek zapewniający pełne wyrównoważenie) wynosi średnio 1000. . .1500 cmG, a w samochodach szczególnie szybkich 750 cmG, Wyrównoważenie koła napędowego sprawdzić można orientacyjnie w dość prosty sposób. Należy podnieść i ustawić na koźle most napędowy z jednej strony, tak aby badane koło nie dotykało nawierzchni (jak w celu zmiany koła), uruchomić silnik, włączyć bieg bezpośredni i zwiększać powoli prędkość biegu silnika — aż wskazówka szybkościomierza wskaże połowe prędkości maksymalnej pojazdu. Jednocześnie obserwuje się lub sprawdza przez dotykanie ręką błotnika, czy wirowanie badanego koła nie wywołuje potęgujących się drgań nadwozia. W podobny sposób można sprawdzać wyrównoważenie koła nienapędzanego, lecz wówczas konieczne jest użycie specjalnego silniczka z kołem napędowym, które dociśnięte do opony podniesionego koła umożliwia jego rozpędzanie. Obsługa i regulacja hamulców. Niezależnie od kontroli bieżącej oraz w ramach obsługi codziennej należy okresowo sprawdzał prawidłowość działania mechanizmów hamulcowych kół. Najprostszy sposób polega na obserwacji śladów jakie podczas gwałtownego hamowania pozostawiają na gładkiej nawierzchni opony kół samochodu, rozpędzonego uprzednio do kilkunastu km/godz. Jeżeli hamulce działają prawidłowo, ślady opon wszystkich kół mają równą długość i kierunek zgodny z kierunkiem ruchu pojazdu. [patrz też: serwis Skoda, wzorcowanie mierników, części do wózków toyota, auto detailing  ]

Tags: , , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto detailing części do wózków toyota serwis Skoda wzorcowanie mierników