części toyota
części toyota, Citroen, Fiat i Renault

Napędy hydrostatyczne

Posted in Uncategorized  by admin
February 18th, 2018

Wysoki koszt układu napędowego, z uwagi na konieczność stosowania wysokosprawnych zespołów (prądnicy i silników elektrycznych) i dość złożonych urządzeń regulacyjnych; niedogodność ta traci na znaczeniu gdy chodzi o duże pojazdy wieloosiowe, których mechaniczne układy napędowe są również kosztowne, — znaczny ciężar prądnicy oraz silnika lub silników elektrycznych, które łącznie z osprzętem sa przeważnie znacznie cięższe niż spełniający takie same zadania układ mechanicznych lub hydrokinetycznych zespołów napędowych ; niedogodność ta traci ostatnio na znaczeniu dzięki rozpowszechnianiu się krzemowej izolacji przewodów elektrycznych i podwyższaniu prędkości biegu maszyn elektrycznych, co pozwala na znaczne zmniejszanie ciężaru napędu spalinowo-elektrycznego (do niedawna ciężar jednostkowy pojazdów o napędach spalinowo-elektrycznych zawierał się przeważnie w zakresie 16 . . 18 kG/KM, a obecnie w niektórych przypadkach wynosi zaledwie 3 . . .4 kO/KM, Wymienione okoliczności sprawiają, że stosowanie napędu spalinowo-elektrycznego jest obecnie celowe tylko dużych pojazdach, zwłaszcza wiełoosiowych i użytkowanych w trudnych warunkach ruchu. Gdy chodzi o masowe przewozy ładunków w wielkich partiach, posługiwanie się odpowiednimi pojazd ami o napędach spalinowo-elektrycznych jest bardziej ekonomiczne niż wykorzystywanie typowych samochodów ciężarowych lub ciągników drogowych z przyczepami. Swiadczy o tym poniższe porównanie parametrów różnych środków transportu, w razie ich użycia do przewozu 40 ton ładunku jednorazowo.
Hydrostatyczny układ napędowy samochodu wyróżnia się przekazywaniem napędu od silnika napędowego pojazdu na jego koła pędne poprzez tzw. sprzężenie hydrostatyczne. Najczęściej zadania całego układu napędowego spełnia mniej lub bardziej złożona przekładnia hydrostatyczna, składająca się z pompy hydrostatycznej, napędzanej przez tłokowy silnik spalinowy (o zapłonie iskrowym lub wysokoprężny) oraz silników hydrostatycznych, indywidualnie napędzających koła pędne pojazdu. Silnik spalinowy służy jedynie do napędzania pompy hydrostatycznej, tloczacej pod wysokim ciśnieniem olej do silników hydrostatycznych. Niekiedy przekładnia hydrostatyczna zastępuje tylko stopniową lub hydro-mechaniczną skrzynkę biegów w zwykłym mechanicznym układzie napędowym. [przypisy: auta używane warszawa, Części Fiat, salon suzuki ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auta używane warszawa Części Fiat salon suzuki